Søk

 

Gjensidige Forsikring

Vær som vann

  • værsomvann_1
30.august 2011

Utfordring:

Denne DM-en skulle motivere rådgivere i Gjensidige Forsikring til en fokusert innsats mot eksisterende kunder i 2010. Til en forandring var “motivasjonsgaven” gitt på forhånd: En vannflaske. Gjensidige hadde allerede kjøpt 5 000 av dem, og måtte bruke dem til noe. Oppgaven var derfor å få temaet “vannflaske” til å harmonere med ønsket om ny giv fra Gjensidige sentralt. En slags kreativ tvangstrøye, altså, så her måtte det fintenkes på tekst.

Løsning:

En tekst om vannets mange nyttige egenskaper. Innledningen i brosjyren syr sammen vannflaske, ide og konkret budskap. Etter en noe avvæpnende inngang, beskrives så vannets egenskaper. Deretter setter teksten de nevnte egenskapene i direkte relasjon til rådgiverrollen. Etterlatt inntrykk er nå at vann kanskje ikke er et så ueffent bilde likevel. Kanskje til og med motiverende? Alle tilbakemeldinger sa nemlig det.

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup