Søk

 

Maarud

Potetgull

Maarud_Potetgull from McCann Norway on Vimeo.

8.april 2011

Etter mange år som melkeku i Kraftsystemet, fremsto Maarud som en litt gammeldags og kjedelig Goliat på defensiven. Da Maarud kom tilbake på norske hender, fikk vi oppgaven med å skape vekst og økt lønnsomhet. Gjennom å åpne for flere brukersituasjoner, og gi Maarud en mer likendes personlighet. Vi relanserte det litt selvsentrerte slagordet ”Maarud så må’ru!” med en helt ny vri.  Nå sier vi ”Må’ru så Maarud,” og lanserer både nye og eksisterende produkter som gode løsninger på allerede eksisterende behov. Den viktigste oppgaven var jobben med å grave frem gullet i Potetgull. I samarbeid med Scandinavian Design Group har vi laget nye Potetgull-pakninger som hentet inspirasjon fra den gode, gamle originalen. Reklamefilmen om en kioskeier som ikke vil selge den siste posen med Potetgull har vunnet Sølvfisk. Vi har brukt utendørsreklame for å minne folk på flere aktuelle brukersituasjoner. Vi har skapt mersalg gjennom å putte skrapelodd i posene. Og vi har skapt engasjement og involverting gjennom en Facebook-konkurranse om a skrive Norges lengste historie. Resultatet er økt salg, og – ikke minst – økt lønnsomhet for Norges største og viktigste snacksprodukt.

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup