Søk

 

Matmerk

Økologi - Koht På jordet

Matmerk_Koth_På jordet from McCann Norway on Vimeo.

22.mars 2011

KSL Matmerk promoterer økologi på generell basis. De har ikke noe konkret produkt å selge. Vår oppgave var derfor å gjøre forbrukeren generelt mer positiv til økologisk produkter.

Økologi er av mange forbundet med byråkrati, tvang og dårlig samvittighet. Vi ønsket ikke å forsterke disse assosiasjonene ytterligere – tvert imot, vi ønsket at forbrukeren skulle få en mer lystbasert holdning til økologi.

Ved å blande informasjon med underholdning, og lage reklame som forbrukeren frivillig oppsøkte, ønsket vi å fylle økologi med mer positive verdier.

Vi valgte oss en kjent karakter som har de rette verdiene og som kan å underholde – Kristine Koht. Vi gjorde reklamen vår synlig og tilgjengelig ved å samarbeide med vgtv.no.

Resultatet ble stor oppmerksomhet for svært lite penger. Og mye moro, selvfølgelig.

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup