Søk

 

Nyheter

BreakFastForward tirsdag 8. oktober kl 08.00-10.00

RIK OG BERØMT

I 2007 dokumenterte Peter Fields at emosjonell reklame har større gjennomslagskraft enn rasjonell. Studien av 880 vinner-case fra IPA’s effektivitetskonkurranse, viser dessuten at reklame som skaper berømmelse har størst effekt av alt.

I 2011 publiserte Daniel Kahneman bestselgeren «Thinking fast and slow», som fastslår at følelsene styrer nesten alle våre valg. Og at vi først og fremst bruker fornuften til etterrasjonalisering.

Men fortsatt er norske annonsører mer opptatt av å argumentere enn av å sjarmere. Ingen briefinger har oppmerksomhet som mål, og nesten all norsk reklame snakker mer til hjernen enn til hjertet.

Hva skjer'a? Har Doffen daua?

Foredragsholdere:

«Den som intet våger, intet vinner!»
Kan gründeren av et av verdens beste reklamebyråer lære oss mot?
Mathias Palm Jensen, styreformann McCann Nordic

«Hele Norge, hele tiden»
Hvordan Norges minste flyselskap får størst oppmerksomhet.
Stein Simonsen, tekstforfatter i McCann

«Hva sier reven sa du?»
Regissøren forteller oss historien om tidenes største, norske viral-hit.
Ole Martin Hafsmo, regissør Ylvis, The Fox

 

Ønsker du å være med? Meld deg på her: http://breakfastforward.no/

 

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup