Søk

 

Nyheter

Bronse til Rimi Pluss

Las Vegas, 17. oktober 2012 – McCann sikret seg bronse i kategorien Retail and Direct Sales under årets ECHO Awards i Las Vegas, som kan ses på som verdensmesterskapet i direkte- og digitalmarkedsføring - med mer enn 1000 bidrag hvert år. Prisen ble tildelt arbeidet for tjenesten Rimi Pluss.

Etter å ha vunnet en rekke priser og fått gode skussmål i Norge, høster nå McCann og Rimi internasjonal anerkjennelse for Rimi Pluss. Med denne appen får brukerne middagstips, handleliste og mulighet for deling av oppskrifter, bilder og hvem man spiser sammen med. Rimi har som første norske annonsør fått tjenesten fullintegrert med Facebook.

– Rimi er opptatt av å gjøre folks handleopplevelse så enkel og rask som mulig. Rimi Pluss bidrar til dette og tilrettelegger samtidig for inspirasjon og deling av gode matopplevelser. Vårt samarbeid med McCann på Rimi Pluss har både vært lærerikt og inspirerende – og det er alltid morsomt når hardt arbeid og innovasjon får anerkjennelse, sier Henning Eriksen, markedssjef i Rimi.

– Vi i McCann er selvfølgelig stolte av at vi nok en gang hevder oss i denne internasjonale konkurransen. Når vi igjen tar med edelt metall i kofferten fra Las Vegas, er det en bekreftelse på vår evne til å levere kampanjer med internasjonalt toppnivå på både strategi, kreativitet og resultat for våre kunder, sier Paal Tarjei Aasheim, markedsdirektør i McCann Norge.

Norsk prisgrossist i Las Vegas
I tillegg til bronse for Rimi Pluss sikret McCann seg også to ECHO Leader Awards (fjerdeplasser) for «Kom deg videre på to minutter» for Tine Iskaffe og «En sommer uten regn» for Widerøe.

– Det at tre av våre bidrag får internasjonal anerkjennelse gir motivasjon til videre innovasjon og satsing, noe våre kunder vil nyte godt av. Med unntak av 2003 har vi stått på pallen i ECHO Awards hvert år siden direktemarkedsføring ble et eget fagområde i McCann, sier Aasheim.  

Om Rimi Pluss
Med Rimi Pluss får man forslag til oppskrifter på middagsretter, én for hver dag i uken. Mer enn 300 oppskrifter utvikles av klikk.no/mat. Middagstipsene som blir presentert i tjenesten, samsvarer med de annonserte varene Rimi har. Rimi Pluss hjelper dessuten familien å planlegge handleturen bedre, ved at en digital handleliste synkroniseres mellom familiens smarttelefoner og PCer. Varene sorteres i samme rekkefølge som man finner dem i butikken, noe som gjør at selve handleturen går raskere.

Rimi Pluss vant gull i kategorien Mobile Innovation i den europeiske digitalkonkurransen Lovie Awards, har fått tildelt Norsk designråds Merket for god design i kategorien Tjenestedesign, og stakk under Retailprisen av med gull i kategoriene Årets kampanje og Årets lansering.

Tjenesten er i dag tilgjengelig på web og mobilweb, i tillegg til egne apper for iOS og Android. Rimi Pluss har så langt mer enn 250 000 nedlastinger.

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup