Søk

 

Nyheter

Donald Duck til McCann Oslo

Egmont Publishing har valgt McCann Oslo som markedsføringspartner for den ikoniske merkevaren Donald Duck & Co.

- Vi ser av suksessen med blant annet julenummeret til Donald Duck at relevans er viktig for å oppnå gode resultater. Dette ønsker vi å ta på alvor også når det gjelder hvordan vi markedsfører oss, sier Bente Skogsrud, markedssjef i Donald Duck & Co.

Hos McCann Oslo, med tjenesten deres Live 365, fant vi et byrå som virkelig har fått til å skape imponerende resultater med innholds- og sanntidskommunikasjon. Vi gleder oss stort til å komme i gang med samarbeidet, sier Skogsrud.

Donald Duck & Co har vært i norske bladhyller siden 1948, men populariteten til den bukseløse anda har falt de siste årene. Bladet hadde et snittopplag på 49.222 i 2013 - det var en nedgang på hele 18 prosent i forhold til året før. Året før falt opplaget med 11,6 prosent. Nylig ble det kjent at det bare vil komme en ny utgave i butikkene annenhver uke.

- Det er utfordrende å synes i konkurransebildet i butikk, men på abonnement så vokser vi. Derfor ble det viktig for oss å gjøre det strategiske grepet vi gjør med å fronte abonnement. Bladet skal fortsatt komme hver uke til abonnentene, sier Skogsrud.

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup