Søk

 

Nyheter

McCann vant ny sølvmikk

McCann-teamet Torstein Greni og Stein Simonsen gikk til topps i sølvmikken for november, akkurat som de gjorde i oktober. Da var det for Widerøe, denne gangen for TV2 Sumo.

Med over 100.000 abonnenter er TV2 Sumo klart størst i Norge på web-TV. McCanns kanalsjef-konsept for tjenesten var en av fjorårets mest premierte radiokampanjer. I høst kom Sumo i ny utgave, med nytt design og en rekke ny funksjoner. Samtidig kom også radiokonseptet i ny utgave. Nå er det Nils Jørgen "Jøgge" Kaalstad som spiller kanalsjefen som promoterer sendeskjemaet for sin egen og høyst skreddersydde web-TV-kveld. I likhet med sin forgjenger vikler han seg fort inn i mer eller mindre absurde digresjoner rundt hvorfor, hva, hvor, når og hvordan han skal se det ene eller det andre TV2-programmet. 

En samlet jury sluttet seg om TV2 Sumo som "en klar vinner": "En fin utvikling av et allerede godt konsept. Disse spottene drar det videre fra å handle om programmene på TV2 Sumo og hva som likes med disse, til å handle om at man kan se TV2 Sumo hvor som helst. Til og med på et kjøkken uten åpen løsning. Tre velproduserte og fine spotter som fortjener månedens førsteplass". På andreplass kom DDB med en jobb for McDonalds, mens samme McCann-team som vant også tok tredjeplassen, med en jobb for NetCom. Alle de tre øverste plasseringene var produsert av Sagveien Resort. 

Her kan du høre alle spotene: http://www.mccann.no/tv2/her-kommer-nye-sumo-article412-161.html

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup