Søk

 

Nyheter

Rimi Pluss nominert i LIA

Som eneste norske byrå har McCann kommet på shortlist i London International Awards (LIA). I konkurranse med over 15.000 bidrag fra hele 76 land, er lanseringen av Rimi Pluss er nominert i hele to digitale kategorier: Mobile Apps og Home Furnishing/Appliances.

Etter å ha fått Merket for God Design og to gull i Retailprisen, høster nå McCann og Rimi internasjonal anerkjennelse for Rimi Pluss. Appen som gir brukerne daglige middagstips, som de kan legge rett i handlelister og dele med andre, hvor varene blir sortert i samme rekkefølge som i butikken.

– De fleste kjøpmenn vil holde kunden lengst mulig i butikken, men i Rimi prøver vi å gjøre folks handleopplevelse så enkel og rask som mulig. Rimi Pluss skal gjøre det lettere å handle i hverdagen, og det å bli nominert til priser for digital innovasjon er en oppmuntring som forteller oss at vi er på rett vei, sier Henning Eriksen, markedssjef i Rimi.

Rimi Pluss er utviklet av McCann i samarbeid med Mediafront og Laboremus. Tjenesten lanseres stadig i nye versjoner, nå senest er Rimi første norske annonsør som har blitt fullintegrert med Facebook.

– Rimi Pluss er ikke bare en app. Det er en avansert digital tjeneste som forenkler hverdagen for folk flest. Men det er dessuten en raus og hyggelig gest som gir Rimi noe interessant å fortelle om, uttaler Paal Tarjei Aasheim, markedsdirektør i McCann Worldgroup og ansvarlig rådgiver for Rimi.

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup