Søk

 

Nyheter

Stein juryerer i Cannes

Stein Simonsen fra McCann Oslo er valgt ut til juryen som til uken skal kåre verdens beste reklamefilm under The Cannes Lions International Festival of Creativity. Til kåringen har festivalen håndplukket 23 av verdens mest premierte reklameskapere, som skal gjennom tusenvis av innsendte bidrag, før prisene deles ut med pomp og prakt neste lørdag.

- Dette er en akkurat så stor ære at jeg først lurte på om de kunne ha forvekslet meg med en annen. Så jeg måtte dobbeltsjekke, men det ser visst ut at til at det er meg de har ment, sier Stein. Han har også noen egne innsendelser med i konkurransen, blant annet Widerøe-filmen «Grandpa’s Magic Trick». Filmen har allerede vunnet en rekke priser i andre kåringer i inn- og utland, men Stein tror det skal godt gjøres at han selv kommer hjem fra Cannes med en løve i kofferten.

- Nåløyet er så trangt at selv en plass i finalen vil være å regne som en opptur. Men det blir spennende å se hvordan alle norske bidrag blir vurdert av de andre juryen. Mange av dem er jo nesten som faglige forbilder å regne, så om ikke annet kommer jeg nok hjem med både ny kunnskap og masse inspirasjon, sier Stein, som ikke regner med å få mye tid på stranda under oppholdet. 

- I forrige uke fikk vi mail fra jurylederen, Sir John Hegarty, hvor han skrev at han håpet vi skulle få litt moro også, men at han ikke helt så hvordan vi skulle få det presset inn i programmet.

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup