Søk

 

Statoil Norge

Norges lengste taxitur

3.februar 2014

Statoilkoppen er Statoils viktigste lojalitetsbærer og differensiator i et marked som er svært generisk og hvor kundene er lite involverte i stasjonenes kjerne leveranse. Statoilkoppen har 500 000 kunder – svært fornøyde kunder som jevnt og trutt kommer innom og fyller opp koppen, fyller opp tanken og stikker videre. Utfordringen med å lansere 2014-koppen var at alt var nytt: design, funksjonalitet og pris. Derfor satte vi heller koppens rolle i kundens liv, for den ville forbli uforandret, i fokus da vi lanserte Statoilkoppen 2014.

Vi ba folket gjette på hva de trodde en taxitur fra Lindesnes til Nordkapp ville koste? Den som greide å gjette riktig, kunne vinne hele sluttsummen. Dette fungerte som en fin hook og en engasjerende inngang for å få folks oppmerksomhet slik at vi kunne vise Statoilkoppens rolle i folks liv og samtidig vise frem Statoils utstrakte nettverk. Måten vi viste det på, var ved å bestille en taxi som tok turen sammen med et filmteam som dokumenterte det hele. Resultatet ble en hel masse små og store historier fra veien som viste hva vår sjåfør opplevde og hvem han møtte underveis.

 

Du kan se alle elementer i kampanjen her: Norges lengste taixtur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup