Søk

 

TV2

”Farmen”- skrur tiden 100 år tilbake

5.oktober 2012

”Farmen” har vært et av TV 2 sitt aller sikreste kort i kampen om TV-seerne. Mandag 8. oktober braker det løs igjen, og McCann Oslo står bak reklamen.

Mye av kommunikasjonen rundt Farmen blir godt ivaretatt av TV 2 sine egne kanaler. McCann sin viktigste oppgave er derfor å fortelle folk at Farmen snart starter igjen, med fokus på det som er unikt med serien, nemlig livet i Norge for 100 år siden. Med ”glimt i øyet” skal kampanjen minne folk på små og store ting som vi i dag tar som en selvfølge, men som bare for få generasjoner siden kunne være en reell kamp for tilværelsen.

Aftenposten fra 1912 

I tillegg til boards landet rundt, samt annonser i alle store aviser og ukeblader har TV 2 og McCann fått til et samarbeid med Aftenpostens annonseavdeling/seksjon. Avisen vier omslaget på en av delene av lørdagsutgaven 6. oktober til kampanjen, og viser den reelle forsiden og baksiden for nøyaktig 100 år siden.  

- Vi håper og tror kampanjen sjarmerer, engasjerer og utfordrer folk til å kjenne litt etter hvordan de faktisk lever i dag sammenlignet med livet for 100 år siden, og at det bidrar til at ”Farmen” forblir en suksesshistorie, sier Jørgen Gjærum og Frank Undheim.

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup