Søk

 

TV2

TV 2 Sumo og hun som gaper veldig med munnen

3.april 2013

En rekke eldre prøver TV 2 Sumo for første gang i den nye kampanjen til nett-TV-tjenesten. At de ikke er så erfarne med datamaskiner og nett-TV, legges det ikke skjul på.

I over to dager fikk de eldre prøve TV 2 Sumo og uten videre instrukser ble de oppfordret til å snakke om programmene og hvordan de opplevde tjenesten. Det eldste paret, som på sporty vis stilte opp, var hele 91 og 92 år gamle.

Tidligere har TV 2 Sumo tydelig etablert at du kan bruke tjenesten på flere mobile plattformer og se TV slik det passer deg. Denne gangen var det på tide med en ny innfallsvinkel.

- Vi tror folk har fått med seg at de kan se på nett-TV når de vil og hvor de vil, og da er det til syvende og sist innholdet det står på. Det er innholdet som gjør oss unike og som er viktig for kunden. Med dette konseptet får vi på en enkel og sjarmerende måte vist bredden og kvaliteten i innholdet vårt, sier Anne Røkenes, markedssjef i TV 2.

- Vi har allerede en stor kundegruppe og høy kjennskap. For å nå ut enda bredere og få med nye potensielle kunder ønsket vi nå å vise at TV 2 Sumo både er enkelt å bruke og har innhold for enhver smak, sier forretningsutvikler og prosjektleder i TV 2, fortsetter Ludvig Johansen. 

Teamet bak kampanjen roser TV 2 for å tørre og gå for en idé uten å vite hvordan resultatet ville bli til slutt.

- Det var utrolig spennende å komme på innspilling uten manus og der resultatet har hvilt fullt og helt på de eldres sjarme og regissørens evne til å få frem gode utsagn. I en så uforutsigbart prosess er det morsomt å se at de eldre stort sett reagerte slik vi håpet og antok på forhånd, forteller teamet.

 

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup