Søk

 

Widerøe

Nye takter for Widerøe

9.april 2014

I vår nye kampanje inviteres hele Norge til å bidra med innhold til musikkvideoen for en låt som er spesialskrevet for Widerøe. Den endelige versjonen av videoen skal vises i sin fulle lengde som reklamefilm på TV2.

Det er drøyt halvannet år siden vi lanserte konseptet “Hele Norge. Hele tiden.” for Widerøe. Til nå har det vært mest fokus på at Widerøe har flest avganger innen Norge, altså Hele Tiden-delen av konseptet. Denne gangen ville vi få fram at de også har flest destinasjoner. 

Sentralt i den nye kampanjen er den spesialskrevet låta av bandet No. 4. 

Ønsket var å få laget en ekte låt fra en ekte artist som formidlet “hele Norge” på en måte som også fanget Widerøes personlighet. Vi fant No.4 gjennom musikkbyrået Ohlogy, som også har vært involvert på musikksiden i Widerøes siste profilfilmer, “Grandpa’s Magic Trick” og “Snowball." Noen uker etter var låten “Lite og Stort” ferdig innspilt og utgitt som singel. På nettsiden http://helenorge.wideroe.no/ gjør sangen en reise til hver av Widerøes 44 destinasjoner. Videoen består av bilder og film fra folk i hele landet og sanntidsinformasjon om vær og vind, samt neste Widerøe-avgang til og fra hvert reisemål.

Du kan se kampanjen her: http://helenorge.wideroe.no/

 

 

 

 

 

 

Grundingen 6

Postboks 1384 Vika
NO-0414 OSLO

+47 22 54 36 00
post@mccann.no           
                                            
 

 

Hjem

Jobber

Meninger

Om oss

Medarbeidere

Kontakt

                                    

 

Scandinavian Design Group

IUM

Craft Worldwide

McCann Worldgroup